Publikasjoner knyttet til notekyndighet
Leikvoll, K. J. (2025). Non-compulsory Instrumental Music Education in Poland and Norway: Perspectives on Accessibility, Curriculum Framework and Learning Goals in Two Different Music Education Systems. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE).
Leikvoll, K. J. (2025). How the use of music writing can enhance the understanding of a musical notation system among instrumental pupils. Cogent Arts & Humanities, 12(1). https://doi.org/10.1080/23311983.2025.2515328
Leikvoll, K. J. (2024). Bruk av komponering og improvisasjon i instrumentalundervisning på kulturskolen: tidstyv eller inngangsport til musikk- og notasjonsforståelse? Nordic Research in Music Education, 5, 67-89.https://doi.org/10.23865/nrme.v5.6055
Leikvoll, J. K. (2021). Hvordan kan kunnskap om tekstlesing og lese- og skriveopplæring i grunnskolen brukes i noteopplæring på nybegynnernivå? Nordic Research in Music Education, 2(1), DOI: https://doi.org/10.23865/nrme.v2.3026
Leikvoll, J. K. (2017). Lytt, skriv, spill: Om notelesingsferdigheter hos pianoelever på nybegynnernivå. Universitetet i Stavanger. Doktoravhandling. http://hdl.handle.net/11250/2435069
Læreverk basert på eget forskningsarbeid om notekyndighet
Leikvoll, J. K. (2023). Blåsekarusellen. Arbeidsbok for blåseelever. Musikk-Husets Forlag
Leikvoll, J. K. (2022). Maurizio i Pianodalen 2. Musikk-Husets Forlag.
Leikvoll, J. K. (2022). Maurizios Pianoverksted 2. Arbeidsbok for pianoelever. Musikk-Husets Forlag.
Leikvoll, J. K. (2019). Spill som du vil: Grunnleggende akkordlære, improvisasjon og komposisjon for piano. Musikk-Husets Forlag
Leikvoll, J. K. (2018). Noteopplæring i instrumentalundervisning på nybegynnernivå. Musikk-Husets forlag
Leikvoll, J. K. (2018). Maurizios Pianoverksted. Arbeidsbok for pianoelever. Musikk-Husets Forlag.
Leikvoll, J. K. (2017). Lærerveiledning til Maurizio i Pianodalen. Musikk-Husets Forlag.
Leikvoll, J. K. (2017). Maurizio i Pianodalen. Musikk-Husets Forlag.